Ook leren hoe
cijfers (voor je) werken?

leg de basis in 3 tot 6 maanden.

20200901-DSC07304

 

Na 3 jaar ondernemen gaat geld een andere rol spelen in je bedrijf.

 

Waar de eerste jaren vooral focus ligt op verkopen, proberen en doorontwikkelen van je aanbod om vooral de rekeningen te kunnen betalen, komt daarna meer aandacht voor het behouden van de continuïteit, lange termijn doelen en meer strategisch ondernemen.

 

Strategisch ondernemen vraagt meer aandacht voor de financiële kant.

 

Nadenken over financiële ruimte voor personeel of een zzp team, bedrijfsruimte en investeringen. Maar ook buffers en vermogen opbouwen, een hoger salaris, minder hoge werkdruk en andere keuzes kunnen maken in het kader van duurzaamheid.

 

Je vraagt je af:

“Wat gebeurt er eigenlijk allemaal met mijn geld en in de boekhouding? En waarom hou ik meer/minder geld over dan ik van te voren dacht?”

En: “Wat kan ik daarmee?”

 

Je hebt enorme stappen gezet in je bedrijf en veel zelf uitgezocht. Je hebt een product- en/of diensten aanbod ontwikkeld en er een doelgroep voor gevonden. Je hebt zelf een manier gevonden om administratie te doen en belangrijke papieren bij te houden. Je hebt een excel of boekhoudpakket gebruikt en/of hebt een boekhouder gevonden waar je je facturen en bonnetjes heen kon sturen.

 

Maar veel meer dan zorgen dat de belastingaangiftes worden gedaan is het niet. Zoals je tot nu je bedrijf achter de schermen hebt ingericht, werkt het onvoldoende voor je om nu vol vertrouwen keuzes te maken voor de lange termijn.

 

Je wilt het vanaf nu anders doen. 

Geldtraject

"Laten we samen de (financiële) basis leggen
voor de toekomst van jouw bedrijf."

1. Krijg grip op de financiële kant van je bedrijf

Leer hoe je boekhouding in elkaar zit en hoe je met je boekhouder samenwerkt om er het meeste voordeel uit te halen.

2. Een vast 'salaris' voor jou als ondernemer

Creëer overzicht en duidelijkheid tussen privé en zakelijk. Mét ruimte voor buffers, sparen en leuke dingen. Leer hoe jouw privé maandsalaris als basis werkt voor zakelijke omzetdoelen.

3. De financiële haalbaarheid en risico's van je ideeën vooráf kunnen berekenen.

Wat levert het op? Welke kosten kun je verwachten? Welke variabelen kun je vooraf bepalen? 

Je wilt niet achteraf weten dat je verlies hebt gedraaid. Strategisch ondernemen begint met een financiële planning.

4. Rust en zekerheid

Als je vooraf weet hoeveel geld in en uit je bedrijf stroomt kun je tijdig inspelen op veranderingen en heb je altijd voldoende gereserveerd om een belastingaanslag te betalen.

5. Wordt óók financieel directeur van je bedrijf

Neem de regie in handen en zorg dat je financiën op orde zijn. Word niet alleen de CEO, maar ook de CFO (Financieel Directeur) van je bedrijf.

Zorg dat je plannen worden uitgewerkt én worden bijgehouden en bijgesteld, zodat ze ook op de lange termijn geld opleveren.

Dit zeggen klanten:

 

Hét financiële strategie traject voor ondernemers
met een eenmanszaak (met of zonder personeel) en
een gespecialiseerd product of diensten aanbod.

Jouw financiële basis:

Zonder geld, geen bedrijf

Toen ik in 2010 mijn eerste bedrijf begon, had ik geen idee hoe belangrijk een financiële strategie zou zijn. Ik begon met doen waar ik goed in was. Organiseren.

Maar toen onze privé situatie veranderde had ik niks om op terug te vallen. 

In 2013 ruilde ik mijn eerste bedrijf in voor een bijstandsuitkering.

Eind dat jaar ging ik een horeca ondernemer met groeiplannen ondersteunen op de administratie. Al snel bracht ik orde en structuur aan en ging alles soepeler lopen achter de schermen. Bij hem leerde ik het belang van de financiële touwtjes zelf in handen houden en ik voelde dat ik daar andere ondernemers mee kon helpen. 

In 2015 startte ik mijn tweede bedrijf waarin ik geld en organisatie samenbracht. 

Ik ging mijn talent verder ontwikkelen met diverse trainingen op gebied van financiën en organisatie, zakelijke & persoonlijke ontwikkeling, gecombineerd met managementboeken en (money)mindset werk. 

Mijn huidige bedrijf heeft zélfs 2020 overleefd. Ik draag als kostwinnaar het volledige huishoudelijk inkomen. 

Ik leer jou ook graag hoe je de financiële regie in handen neemt en je doelen bereikt!

Hetty Knottenbeld

20200901-Hetty_HelderBegin

Dit zeggen klanten:

Wat houdt het Geldtraject in?

 

Binnen het Geldtraject werk je in 3 tot 6 maanden tijd aan een heldere structuur van je bedrijf in relatie tot de financiële gezondheid met oog op meer winst (tijd, geld en ademruimte). Óók in je persoonlijke leven. 

Na een eerste kennismaking maken we tijdens de startsessie een plan van aanpak met jouw persoonlijke doelen.

Je krijgt een werkboek en toegang tot de online omgeving aangevuld met periodieke mails. Het werkboek en de mails gebruik je om stapsgewijs structuur aan te brengen in de (financiële) organisatie van je bedrijf en zowel je plannen als resultaten bij te houden. De online omgeving bevat ter ondersteuning van het werkboek en de 1-op-1 sessies alle rekentools, handleidingen en financiële kennis die je daarvoor nodig hebt. 

Je kiest zelf hoeveel 1-op-1 begeleiding je wilt van mij en andere professionals waar ik mee samenwerk.  

Na 3 maanden hebben we een evaluatiegesprek. Werken we langer samen, dan volgt na 6 maanden nog een eindevaluatie inclusief bijstellen van het tijdens het traject gemaakte financieel plan

Geldtraject

Basis
1497 excl 21% btw*
  • Startsessie + Plan van aanpak
  •  
  • Werkboek
    Leg de financiële structuur en doelen van je bedrijf vast.
  •  
  • Online omgeving
    Tools voor financieel management.
  •  
  • 1 extra sessie
    1-1,5 uur via zoom
    (na anderhalve maand)
  •  
  • 3 maanden persoonlijk contact via mail.
  •  
  • Eindevaluatie sessie
3 maanden

Geldtraject

Plus
2997 excl 21% btw*
  • Startsessie + Plan van aanpak
  •  
  • Werkboek
    Leg de financiële structuur en doelen van je bedrijf vast.
  •  
  • Online omgeving
    Tools voor financieel management.
  •  
  • 3 extra sessies
    1-1,5 uur via zoom met mij of een partner (elke 2 weken)
  •  
  • 1 samenwerk ochtend
    3 uur via zoom of offline op een locatie in overleg.
  •  
  • 3 maanden persoonlijk contact via mail + whatsapp.
  •  
  • Eindevaluatie sessie
3-6 maanden

Geldtraject

Intensief
5997 excl 21% btw*
  • Startsessie + Plan van aanpak
  •  
  • Werkboek
    Leg de financiële structuur en doelen van je bedrijf vast.
  •  
  • Online omgeving
    Tools voor financieel management.
  •  
  • 4 extra sessies
    1-1,5 uur via zoom met mij of een partner (elke maand)
  •  
  • 6 samenwerk ochtenden
    3 uur via zoom of offline op een locatie in overleg. (elke maand)
  •  
  • 6 maanden persoonlijk contact via mail + whatsapp.
  •  
  • Eindevaluatie sessie
6 maanden

Veelgestelde vragen

Reken op 2-4 uur per week gedurende 3 tot 6 maanden, afhankelijk van het thema. Gemiddeld zo’n 40-50 uur in totaal. Afhankelijk van je bedrijf, doelen en enthousiasme ben je per thema meer of minder tijd kwijt. 

De kans dat je ná het doorlopen van het traject makkelijker en minstens 2-3 keer sneller je administratie bijwerkt en zonder stress je belastingaangiftes gedaan krijgt is bijzonder hoog. 

Het volledig implementeren van alle thema’s neemt gemiddeld 6-12 maanden in beslag en zal altijd in ontwikkeling blijven. Het Geldtraject is een Helder Begin om ook de financiële kant van je beter soepeler te integreren in je bedrijfsvoering. Het bied je een opstart naar een meer gefundeerde, strategische manier van ondernemen. 

Toegang tot de online omgeving is voor onbepaalde tijd. 

Hoewel je toegang hebt tot de volledige omgeving, raad ik je aan de structuur van het werkboek aan te houden om het overzichtelijk te houden. Op deze manier kun je in 3 maanden de basis neerleggen en vanaf daar de verdieping opzoeken.

De enorme hoeveelheid informatie in de omgeving kan anders ook overweldigen en blokkeren, waardoor je je doelen niet haalt. En dat zou jammer zijn.

Ja, dit is zeker mogelijk. Ongeveer de helft van de ondernemers die een traject volgt bij Helder Begin heeft meer dan één bedrijf.

Afhankelijk van jouw persoonlijke situatie doorloop je ongeveer 4-6 thema’s opnieuw per volgend bedrijf. Hou dus ook rekening met een langere doorlooptijd.

De meeste 1-op-1 sessies zijn met mij, Hetty Knottenbeld, eigenaar van Helder Begin. 

Bij het startgesprek kunnen we besluiten dat je één van de sessies hebt met een Partner Professional van Helder Begin. Denk aan een pensioen- of vermogens-adviseur, arbeidsrechtadvocaat of inkoopadviseur.

Wanneer je besluit over te stappen naar een andere boekhouder kun je extra ondersteuning krijgen om de samenwerking vruchtbaar op te zetten voor de lange termijn. 

Betaling in termijnen is mogelijk. Vraag ernaar tijdens het kennismakingsgesprek.